yelinTable 'lightmil_pelin.issues' doesn't exist Işık Binyılı | Sayı No:
   

Haber

METİN GÜÇLÜ’nün varoluşu sorguladığı “Karanlık ve Işık” isimli sergisi GALERİ ARTİST’te

"Resim dediğin,
su pırıltısında gözü dolmuş bir çocuk olur bazen,
bir koku, bir ses, bir genç, bir yaşlı, bir feryat olur,
bazen bir sağnak yağış, bazen bir alev, bir gökkuşağıdır,
bir maden ocağında giruzu patlar bazen, bazen bir bomba düşer pazar yerine,
hiroşimadır, vietnamdır,
bazen karanlıkta ışıktır.
Özgürlüktür.

31 Ekim 2005 - Sanatsal faaliyetlerini uzun yıllardır kendi atölyesinde sürdüren Metin Güçlü'nün ''Karanlık ve Işık'' isimli ilk kişisel sergisi, Galeri Artist’te açılıyor. Metin Güçlü’nün 40”a yakın eserinin yer alacağı ve 2 salonda düzenlenecek olan sergi, 3 - 31 Aralık tarihleri arasında Galeri Artist - İstanbul, Fulya”da izlenebilecek. (otim karşısı)

Çeşitli ressamlarla teorik ve pratik çalışmalarda bulunan, Elif Naci, Abidin Dino gibi usta sanatçılardan dersler alan Metin Güçlü, eserlerinde renklerin karşıtlığını bilinçli kullanarak, farklı görsel plastik algılamalar ve yanılsamalar yaratıyor. Soyut düşünmenin cilveleri olan anlık duygulanımlar, algılar, sezgiler, psişik dünya, etkileşimler, ruhsal yükseliş ve çöküşler, çözülmeyi bekleyen şifreler olarak Metin Güçlü kompozisyonlarındaki kurguda yerlerini alıyor.

Yüzlerce eserinden bir kısmını “Karanlık ve Işık”ta sergileyecek olan sanatçı “Kentsel olsun, kırsal olsun yaşamın insana yüklediği baskıların ve bunların oluşturduğu anlık paranoyaların, bir anlamda bir benlik kaybı, bir anlık yok oluş veya şuur kaybı gibi ''karanlık'' bir yan taşıdığını fakat aynı zamanda bu anların yarattığı dönüştürücü zorlamaların, yönetenlere karşı kitleselleşip kamuoyu baskısına dönüşen ve iyileştirici efektler gibi umut yeşerten bir yanının, öyle ''ışık'' lı bir faydasının da bulunduğunu belirtiyor.

Metin Güçlü’nün resimleri için “Bu anı ya da o anı, geçmiş ya da gelecek arasındaki geçişin insanı boğan, çoğu kez labirentten çıkmaya iten çıkışsız girdabın derinliğinde yok oluş gibidir” diyen sanat yazarı Sema Olgaç; “Bu yüzden Metin Güçlü’nün tablolarını izlerken siz de sanki sanatçıyla birlikte tüm kızgınlıklarınızı, depresif, agresif, nevrotik ve paranoyak bilinç akışında, her şeyi bir anda söylemek istemiyle tuval ile kavga edersiniz. Onun kompozisyonları Umberto Boccioni’nin doğaçlamasında Picasso’nun kübist çözümlemelerine yer verir ve Dubuffet gibi “Sanat daima biraz güldürmeli, biraz korkutmalı” dercesine izleyicisini düşündürür.” diyor.

1958 doğumlu olan sanatçı, zaman zaman duygusal, zaman zaman neşeli, hüzünlü ya da agresif caz renklerindeki çalışmalarını halen İstanbul'da sürdürüyor.

© Aralık 2005, IşıkBinyılı

© IŞIK BÄ°NYILI e-dergisi; The Light Millennium bünyesinde kamu yararına ve kamu tarafından desteklenen yayıncılık ilkesiyle, 17 Temmuz 2001 tarihinde, Bircan Ünver tarafından, New York'ta kurulmuştur. Vergiden muafiyet #501c3
statüsüne ise 17 Temmuz 2001 tarihinden geçerli olmak üzere hak kazanmıştır. Vizyonu ise Web ortamında ilk kez Ağustos 1999'da tanıtılmıştır. Bu sitenin içeriği kurucularının izni olmaksızın kopyalanamaz ve tüm içeriği
"The Light Millennium"a (1999 - 2010) aittir. Uluslararası telif hakları kanunlarıyla korunmaktadır ve hakkı saklıdır.
Açıklama – Güncelleme:
IşikBinyılı.Org kısa adıyla, 11 Ocak 2010 tarihinde Türkiye Dernekler kanunu çerçevesinde, dernek statüsüyle İstanbul merkezli dernekleşmiştir. Türkiye kapsamında yayın hakları bu tarihten itibaren IşikBinyılı.Org'a ve
uluslararası yayın hakları ise kardeş kuruluş statüsünde olan New York Merkezli yine "The Light Millennium'a aittir.
– Bircan Ünver, Kurucu ve Genel Yayın Yönetmeni, 1 Ocak 2018. | The Light Millennium'un İngilizce sitesinin cizgisinde; Tasarlayan ve Geliştiren: Bali & Bali Works

Bali & Bali Works